Türk Satrancı'nın ilk kadın büyük ustası oldu.

Milli satranççı Betül Cemre Yıldız, büyük bir başarıya imza atarak Türk Satrancı'nın ilk kadın büyük ustası oldu.
Betül Cemre Yıldız, Türk Satrancı'nda tarih yazdı. 9 yaşında satranca başlayan, 11 yaşında milli takıma seçilen, 20 yaşında iki dünya üçüncülüğünü Türkiye'ye kazandıran 22 yaşındaki sporcu, şimdi de bu spor dalında Türkiye'nin ilk kadın büyük ustası (WGM) oldu.
Ukrayna'da Lviv kentinde devam eden 8. Vasylyshyn Anı Turnuvası'nda dünyanın ünlü bayan satranç ustaları ile mücadele eden Betül Cemre Yıldız, 8. turda karşılaştığı birinci sıradaki Rus Kostin Alexey'i yenip, finale bir maç kala WGM (Kadın büyük usta) normunu ve ilk IM (uluslar arası usta) normunu almayı garantiledi.
Bu turnuva sonunda kadın büyük usta unvanı için gerekli şartları yerine getiren ilk Türk sporcusu olan Betül Cemre Yıldız, Türkiye Satranç Federasyonu'nun 10 bin TL'lik para ödülünü de almaya hak kazandı.
BAŞKANDAN TEBRİK
Satranç Federasyonu Başkanı Ali Nihat Yazıcı, Türk satrancında son yılda büyük mesafeler kat edildiğine dikkat çekip, Ukrayna'da bir ilki başaran Betül Cemre Yıldız'ı kutladı.
İş Bankası ile giriştikleri işbirliği sonunda Türk Satrancı'nın çağ atladığının da altını çizen Yazıcı, artık önümüzde 17-28 Aralık tarihleri arasında Mardin'de yapılacak Dünya Kadınlar Takım Satranç Şampiyonası ile 2012 yılında İstanbul'da ev sahipliğini üstleneceğimiz Dünya Satranç Olimpiyatı var. Altyapıdaki patlamanın meyvelerini bu turnuvalarda toplayacağız." dedi.
AİLESİNDEN GİZLİ BAŞLAMIŞ
Usta satranç oyuncusunun bu spora ilginç bir başlama öyküsü var. Betül Cemre Yıldız, babasının karşı çıkmasına karşın bu satranca başlamış ve bugünkü başarılarına ulaşmış. Genç şampiyon satranca başlamasını ve elde ettiği başarıyı şu cümlelerle anlatıyor:
"Ağabeylerim ve babam hep oynuyorlardı; fakat çok da iyi bilmeden kuralları oynuyorlardı. Ben de onları izleye izleye öğrendim. Sonra ağabeylerimle hep oynamak istedim. 'Benimle de oynayın' derdim onları izlerken. Ağabeylerim de küçük olduğum için beni reddediyorlardı. Ben de üzülüp kızardım onlara.
Hırs yaptım ve okuldaki kurslara kimseye haber vermeden kayıt oldum. Kayıt olduktan sonra onlara da söyledim. Zaten satrancı biraz öğrenmiştim. Bir ay sonra da İzmir Yaş Grupları Seçmeleri'ne katıldım. Aslında babam katılmamı istemedi. Çünkü daha yeni başladığım için çok maç kaybedersem şevkim kırılacağı için bırakacağımı düşündü. Abdullah Hoca "Bu kızda yetenek var, katılırsa başarılı olur" demiş. Babam, yine de ilk tura gelmedi. Benim ilk turnuvamdı. 7'de 7 yaptım ve yaş grubumda İzmir şampiyonu oldum. Daha sonra ise başarılarım peş peşe geldi ve büyük usta oldum. Artık üzerimdeki sorumluluk daha da arttı. Ülkemi satrançta en iyi şekilde temsil etmeye devam etmek istiyorum.
Benim hırslı bir yapım var. Daha satranca başlarken, aklımda başarılı olmak vardı. İzmir'de birinci olur olmaz, hedeflerimi büyüttüm. İlk senemde, daha iki aylık satranççıyken pek ümitli olmasam da, Yaş Grupları Türkiye Şampiyonası'nda sekizinci oldum. Sonraki sene ise Türkiye Şampiyonu olmayı hedefliyordum ve oldum.''
BETÜL CEMRE YILDIZ KİMDİR?
Türk Satranç’ının altın kızı Betül Cemre Yıldız, 1989 yılında Adapazarı'nda doğdu. 9 yaşında satranca başladı. Henüz 11 yaşındayken ülkemizi olimpiyat'ta temsil eden genç yetenek 4 defa olimpiyatlarda oynadı. 13 yaşında FIDE ustası, 14 yaşında ise uluslararası usta oldu.
Yaş gruplarına damgası vuran genç sporcu, iki kez dünya üçüncülüğü kürsüsüne çıkıp, bu alandaki ilkleri başaran isim oldu. Bayanlarda Türkiye şampiyonluklarına 11 yaşından itibaren ambargo koyan Betül, bu yoğun tempoya iki üniversite tahsili sığdırdı.
9 Eylül Hukuk Fakültesi ile Açık Öğretim İktisat Fakültesi'ni de kayıpsız bitirerek, avukatlık mesleğine adım attı. İzmir Balçova'da adına açılan satranç merkezinde minik şampiyonlar yetiştiren Betül Cemre Yıldız'ın adı bu spor dalı ile anılır oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...