Rizeli Fahri Amerika Milli Takımı'nın başında


2011 Dünya Üniversiteler Kış Oyunları için Amerika'nın Buz Hokeyi Milli Takımı'nın başında Erzurum'a gelen Türk antrenör Fahri Paslı, "Tesisleri görünce ülkemle gurur duydum" dedi.
Boynundan çıkarmadığı ay-yıldızlı kolye ile ABD'li sporcuları oyunlara hazırlayan Rizeli Fahri Paslı, yıllar sonra Türkiye'ye dönebileceğini söyledi.

TESİSLER ETKİLEDİ

27 Şubat- 6 Ocak tarihleri arasında Erzurum'da düzenlenecek olan 25'inci 2011 Dünya Üniversiteler Kış Oyunları'na 58 ülkeden 3 bine yakın sporcu katılacak. Her gün yaklaşık 13 uçakla Erzurum Hava Limanı'na gelen sporcular, otobüslerle Atatürk Üniversitesi Kampusu içindeki Oyunlar Köyü'ne götürülüyor. Sporcular, sıkı güvenlik önemeli altında oyunlar köyünden alınarak antrenman yapacakları kayakla atlama kuleleri, buz hokeyi ve curling salonlarına götürülüyor. Dün (25 Ocak) gece Erzurum'a gelen ABD'nin Buz Hokeyi Bayan ve Erkek Milli Takımı bugün 500 kişilik buz hokeyi pistine çıkarak antrenman yaptılar. Boynunda ay-yıldızlı kolyesi ile sporculara yönlendiren antrenörün bir Türk olması salondaki herkesi şaşırttı. Buz hokeyinde şampiyonun en büyük adayı olduklarını söyleyen 42 yaşındaki ve bekar olan Fahri Paslı, "10 yıl önce ABD'ye buz hokeyi antrenörü olarak gitim. Orada gençleri çalıştırıyordum. Son olarak milli takıma yönetici ve antrenör oldum. Benim için mükemmel bir gün. Türkiye'de buz hokeyinin ilk sporcularından biriyim, antrenörlük yaptım. Şimdi kendi ülkeme ABD'nin başında gelmek benim için gurur verici" dedi.

BUZ HOKEYİNİN KİTABINI YAZDI

30 yılını verdiği bu sporda 'buz hokeyinin temel prensibi' adlı 33 sayfalık ilk kitabını kendisinin yazdığını söyleyen Fahri Paslı, 2011 için geldiği Erzurum'da gördüğü tesisler karşısında gururlandığını belirtti. Tesisleri kendisi ile birlikte ABD'den gelen heyetinde çok beğendiğini sözlerine ekleyen Paslı, "Tesisler inanılmaz güzel. Çok büyük işler yapılmış. Kaldığımız yer ve yemekler bir harika. Ay-yıldızlı kolyemi boynumdan hiç çıkarmadan burada da gururla taşıyacağım. Ama buz hokeyinde ABD ile Türkiye arasında büyük bir fark var. Umuyorum ki Türk sporcular bu salonlarda en iyi şekilde yetişir ve 10 sene sonra iyi yerlere gelir. Belki de ben gelip kendi ülkemde hizmet vereceğim. İnşallah Türk takımları kış oyunlarında başarılı olur" diye konuştu.

Hürriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

iyi ve güzel...